top of page
  • תמונת הסופר/תKarin Zemlinsky

5 שלבי הזוגיות

עודכן: 11 בדצמ׳ 2023

יש כל מיני גישות להתפתחות הקשר הזוגי.. והמון סוגים שונים של חלוקה לשלבים בתאוריה המעמיקה של הקשרים הזוגיים, אבל פחות או יותר יש הסכמה על חמישה גלגולים שעוברת מערכת זוגית.

הרבה זוגות נפרדים ולא מצליחים לעבור את כולם.

לא מעט זוגות נשארים יחד ועדיין לא עוברים את כולם. אבל אם צלחתם אותם, מזל טוב הגעתם לגביע הקדוש, זוגיות בשלה ובריאה, קשר אמיתי, אינטימי ופורה.

והשלבים הם:

1. שלב ההתאהבות הסוחפת. כל הזמן רוצים להיות ביחד, כל פרידה היא כואבת והגעגוע עוצמתי.

(מה שנקרא סימביוזה... שלב שיכול לקחת כמה חודשים גג, גג שלוש שנים).

2. שלב ההתפכחות. כל אחד לוקח קצת יותר מרחב לעצמו, מתחילים להגדיר את הגבולות, מתחילים להבין את ההבדלים אחד מהשני, הזוגיות עדיין סופר במרכז אבל הראייה קצת יותר מציאותית.

3. שלב ההתפתחות האישית. בשלב הזה כל אחד מבני הזוג מבסס את עצמו באופן אישי אבל כחלק מזוג. בשלב הזה גם חוזרים לטפח מערכות יחסים מחוץ למערכת הזוגית שקצת הזנחנו בתחילת הקשר, ודבר אחרון מתאמנים על לריב ולהשלים בצורה "בריאה".

4. שלב החוזרים להיות יחד ומנסים להבין את האיזון בין אני לאנחנו.

5. שלב היציבות הזוגית. כל אחד בטוח ב"אני" שלו, כל אחד עצמאי, חווה סיפוק בקריירה ובחיים האישיים. הקשר הופך להיות נטול פחדים וחששות מה שבפועל הופך אותו לקשר אינטימי, עמוק, עוצמתי שמהווה בסיס לצמיחה, השתנות והתפתחות.

מזמינה אתכם להעמיק ולהתבונן בקשר שלכם, להבין באיזה שלב אתם ואם אתם רוצים או מסוגלים להשלים את המעבר לשלב הבא. ואני פה אם אתם מרגישים תקיעות או שאתם מזהים באיזה שלב הזוגיות נעצרה ויש רצון להתקדם,

סמסו או תתקשרו בלי היסוס.


קארין זמליינסקי

0544993378



בעיות בזוגיות
5 שלבי הזוגיות


831 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page